Tik..menandakan 1 message receive..
‘hari rabu adik dah masuk al-quran.hari ni ubah m/s 3’..
Emak
Mesej ni adik saya,noor azrina atau ina yang taip,tapi guna handphone mak.Oh,adik dah masuk al-quran ye..tahniah!!akak tumpang happy..nanti akak balik rumah,harap2 adik dah masuk juzuk 2..alhamdulillah..rajin2 baca quran ye adik..
Hmm minggu lepas,saya sangat penat mental dan fizikal~nak tahu sebab ape??bermula hari sabtu minggu lepas,saya dan kawan rumah saya mula survey tiket untuk ke Malaysia dalam awal bulan 7 ni..dari satu travel agensi ke travel agensi yang lain,kami tanya harga tiket untuk ETIHAD dan EGYPT AIR.saya memang prefer ETIHAD.tak tahu kenapa..paling mahal yang saya dapat harga untuk etihad ialah 4850LE dan paling murah ialah 4040LE.hmm kenapa jauh sangat ye bezanya??pelik lah..saya masa tu dah jadi blurr+tension..saya bagi senarai harga ni kat kawan saya dan ‘senior’ saya.dia kata ambik je la yg murah tu..saya tak berapa nak percaya yg murah ni.takut kena tipu je.selepas maghrib,saya,aishah dan aimi meneruskan perjalanan ke ramses Hilton hotel..kat situ ada 2 hotel Hilton.tapi kami pergi ke ramses Hilton yang jauh tu.bila masuk ke shopping mall dia,tanya guard kat situ kat mana etihad center..dia pun tunjuk lah kat satu bangunan yg sangat gelap,ada beberapa lelaki kat depan bangunan tu yg sangat menakutkan.
Aishah:biar benar etihad center kat dalam tempat gelap ni!!
Saya: takpe2,biar kite tengok kat tepi2 tu,rasanya macam ada tempat yg berlampu..tu kot office dia..
Aimi: baik kite tanya lelaki2 ni..
Bila tanya,ada yg tunjuk suruh masuk ke dalam,tapi ada seorang lagi laki yg tunjuk kat nile Hilton yg satu lagi tu.adehh..penatnya nak berpatah balik..jauh pulak tu.dahlah kami bertiga je yg jalan malam2 ni..nak lintas jalan kat mesir ni satu hal pulak..kereta laju2..ish bahaya2..bila dah sampai,tanya guard tu,dia tunjuk kat dalam tu memang ada etihad office kat situ,tapi dah tutup..pakcik tu kata,kalau nak tengok boleh..jalan terus lepas tu belok kiri..hmm kena tipu lagi!jenuh pusing satu Hilton tu,buat muka tebal kat mat2 saleh yg sedang bersantai kat dalam tu..hehe..last2 jumpa jugak etihad center..kami terus beransur pulang..hari tu memang kaw2 la kena tipu..kasihan kat kami ni..
Dipendekkan cerita,saya memang bertekad nak beli dalam minggu ni.menurut kata ‘senior’ saya,sekarang ni tiket banyak habis.abah saya pun tak kesah sangat kalau beli tiket yang mahal.syaratnya,saya mesti berpakat balik dengan kawan,jangan balik sorang2..kalau beli kat main office,risiko ditipu kurang sikit.hmm saya ikut cakap abah saya lah kalau macam ni..dalam kesibukan budak2 malaysia untuk ‘merayau2’ di booth negara2 arab yg lain semasa culture day di kasr el-aini medical school,saya pula sibuk nak membeli tiket.lepas habis kelas anatomy,saya terserempak dgn ‘senior’ saya,dia tanya saya dah beli tiket ke belum..saya cakap la belum,lepas ni baru nak beli.dia pun terus lah pulang ke rumah..takpela..saya dan aimi pergi dan dapatlah tiket untuk 8 julai(saya dan aimi) dan 12 julai(chep dan aisyah)..sebelum tu banyak lagi masalah2 yang perlu saya hadapi..tapi biarkanlah..akhirnya saya dan aimi mengeluarkan sejumlah wang yang banyak,iaitu 4598LE..tak puas pegang duit banyak2..hehe..lepas beli tiket tu,memang sangat lega..sebabnya saya tak payah fikir,merunsingkan kepala nak beli tiket balik Malaysia..tak sabar rasanya..
*terutamanya kat orang tu,beli tiket cepat2 tau,nanti tak dapat tiket balik Malaysia.sian pulak.
*saya sangat sibuk sekarang ni..untuk final exam yg dah tak lama lagi..
*mak,abah doakan akak dapat better dari mid year exam hari tu ye..
*janji akak kat mak tak dapat nak tunaikan sebaiknya la..akak dalam percubaan~