Bertukar profesion??hmm bila saya buat status ni di ym,ramai yg salah anggap..huhu..ape la..suri rumah la,isteri la..mcm2..sebenarnya saya mengikut jejak langkah aimi jamaluddin dan ayu amiza menjadi cikgu..hehe..tapi saya juz mengajar kat tusyen bkn skolah..
Tadi mula2 sampai tmpat tu, agak nevesla..sbbnye nak ajar anak org..besar tanggungjawab..
Mula2 ade la 4@5 org yg datang..semuanya hero2 belaka..huh..berdoa gak jangan ade yg nakal2 n maen2.tp sangkaan meleset..takpela.bila lagi nak dapat pengalaman macam ni..
My students:
1. hakim
2. aidil
3. syafiq
4. asrul
5. zuhaili
6. faiz
Semuanya nampak baek2..tapi ade sedikit nakal pada seorang dua..heh..takpela..
mula2 ajar subjek maths, paper 2..saya mulakan dgn menulis di whiteboard.penat tgn menulis sebab dah lame stop menulis..takpela,korang pye pasal..'cikgu' ni sanggup buat apa saja..hehe
ade yg cepat pick up time blaja maths, ade yg tak..nak kena tunggu yg tak dpt tu..saya tak kesah..die la yg dapat perhatian lebih dari saya..=)
seronok dan puas bila semua dapat bila kita ajar..
lagi seronok bila diorng panggil saya camni:
'cikgu2, soalan no 4 macam mana??'
'cikgu2, btol tak jawapan ni??'
Tersenyum saya bila dorg panggil camtu..tapi dah cakap, panggil 'kakak' pun boleh je..memang saya bahasakan diri saya 'kakak'..
Lepas sejam, bertukar ke subjek science paper 1.mcq..mula2 cadang nak dorg jawab dulu,pastu baru bincang jawapan..last2,diorg kerumun saya tye dari soalan 1 sampai 30.fuh,saya tanya diorng,ni tye soalan ke tye jawapan??huh..
Apa2 pun,saya enjoy hari ni..pada akhir kelas,saya tanya, bila nak buat kelas lagi??
diorg kata, 'sok pon boleh..tak buat apa2 pon..'..semangat btol budak2 nii..kagum saya.ye la kan,kelas dah bertangguh sebulan tanpa kelas tambahan, disebabkan gurunya menyambungkan pelajaran ke UITM perlis..
Hope,perjumpaan esok, saya dapat berikan yg terbaik..hehe..
daaa~
*Hamdallah, murah rezeki..elaun jpa naik dan tunggakan2 dari april dibayar sekali..=p

amin,ina dan nurul
tersilap beli teddy laa kat abu dhabi tu
saya paling suka yang nii
antara koleksi teddy bear ina
amin,ina dan nurul

