10 January 2010

Balasan untuk post: Exam=stress? No more!

10 Respon


Haha.. [mulakan post dengan gelak!]

pagi-pagi,baca entry Cik Princess [kantoi lambat baca post dia], memang gelak-gelak.hehe :P

ok,sini kite nak balas post kamu ni ye

Bukan nak promote pil kurus ke apa ni.Sebab rasanya tak perlu kot pil-pil ni.

Daripada sejam sebelum subuh sampai lebih kurang 4 jam lepas subuh

Waktu ini,semua orang tidur, kalau bangun waktu ni,memang sangat senyap. So,macam-macam bunyi akan kita dengar. Dengar orang lari-lari atas rumah kita la. Sungguh ni! Satu fakta, rumah saya adalah yang paling atas, kiranya atas ni adalah bumbung [sutuh]. Err.. siapa ye yang lari-lari? huhu

Dengar orang berjalan, bunyi alarm handphone, bunyi kenderaan di jalanan, suara pakcik-pakcik arab yang pagi-pagi sudah keluar mencari rezeki. Kadang-kadang pakcik zibalah [tukang kutip sampah] bunyikan loceng rumah sebelum subuh, mintak sampah kat kita. kalau dalam pukul 1-2 pagi, ada derapan kaki anak tuan rumah yang baru pulang. Pulang dari bekerja mungkin.

Kalau waktu azan, anjing juga akan turut menyalak-nyalak. Tapi, jika di Imarah 9, pagi-pagi ada bunyi ayam berkokok tau! macam di kampung pula. best! Di sini, masjid dekat-dekat, kalau waktu solat dah masuk, banyak azan dari masjid-masjid berd
ekatan

Jogging dan tak tido lepas subuh unless keadaan x mengizinkan.. Best jogging pagi2. Salu orang laen start jogging kol 7 kn. Kite g awal sket xde org dan leh jakun kuar asap cam orang merokok..haha.. Sedut asap kenderaan pastu kuarkan asap anda di mulut.. (^_^)

Cik Huda, kalau rajin, ajak la kite jalan-jalan tepi Sungai Nil lagi ye. Pagi-pagi yang mendamaikan! Berjalan sampai ke jambatan menghala ke Dokki,Mohandisin. Oh, saya tak jogging pun, cuma berjalan-jalan. Layan perasaan sendiri, hilangkan stress, emosi yang tidak stabil

tengok movie2 lawak or tengok movie2 sedih tapi nangis bukan sebab movie..hihi.. (teringat fustat..hahahahha..sape ntah nangis 16 kali tengok MV yang same. Orang laen cool jer..ngahaha..)

Yang ni, oppss.. siapa ye? haha,yang penting bukan saya la. :P



Ade lagi die pegi lepak2 umah orang laen sambil wat projek resepi hari ini (syilaaa bile nak kek orange nii..)

itu projek nak buat birthday cake untuk Cik Radin la, maaf lah Radin, kite tipu kamu, kata pergi Smart Circle di rumah huda, berpakat dengan budak-budak rumah sendiri dan rumah Huda. Yang ke kedai itu pun saya tipu, padahal kite pergi sambung buat kek. Lepas tu balik rumah, tak masuk bilik, duduk bilik Fathiyyah, menyorok bawah sweater siapa entah bila Cik Radin masuk bilik. [kite tahan nafas ok masa tu. Muka merah padam lepas radin keluar bilik,punya lah lama melepak dalam bilik.haih~]

p/s: kek oren nanti la ye, tunggu rajin.ke Fathy nak buat? ritu dia kata 'ya!'. hehe :P

Jadi mari pegi umah orang dan merayu die masak makanan yang kite teringin makan. e.g:Syila punye pajeri sangaaaaaaaaaaaat la sedap. Beli nenas. Beli kelapa. tolong syila wat kerisik. Pastu wat muke comel syilaaaa nak pajeri.. :D

Huda, adakah ini contoh? bukan betul ke kamu pernah minta suruh buat semasa final exam tahun lepas? haha,itu zaman otak tengah tak betul masa final exam [written]. Nanti pujuk lah sampai kita rajin nak buat lagi ye :P

Tapi satu care yang sangat berkesan dan xpenah x berkesan is mengingati Allah. Ade orang penah pesan kat kite, dengan mengingati Allah tu kan hati akan jadi tenang.. Lagi orang pesan, Dun say Allah, we have BIG problems.. Say Problem we have GREAT Allah! :D

setuju! kalau hati tak tenang,mengadu pada Allah dulu~ bukak Al-Quran, tadabbur, ambil masa muhasabah diri sendiri.

Ujian semasa musim peperiksaan sangat berat. betul, tak tipu. tengok orang sekeliling dan diri sendiri. Walaupun pada zahirnya nampak ok, tetapi dalamannya? Kenapa Dia beri ujian itu? Sebabnya, Allah sayang kita! Usah putus asa dengan rahmatNya ye! :)

Saya sayang semua! All the best for this becoming mid year exam!
Do pray for us!
Mintak maaf kat sesiapa yang saya ada buat salah. :(


05 January 2010

Memori

0 Respon
Ni gambar saya dengan Muji yang ada program di Mesir.tak dapat tangkap gambar bersama budak-budak KISAS yang lain sebab ada kelas tajwid selepas maghrib.

Terima kasih Muji@Hanis Kamis sebab sudi bertandang ke ruma kami
Dia sedang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur.Jangan sedih-sedih ye tinggalkan kami :P

Ini pula Ustazah Tasnim,ustazah Bahasa Arab.Beliau la yang membawa majmu'ah(kumpulan) saya berjaulah semasa cuti raya haji yang lepas.rindu dia sangat-sangat!

22 December 2009

Hijau

15 Respon
Wajah ceria si pengantin baru

Abang Ajib dan err.. [saya tak tau nama akak ni]

Ni Kak Ani [sepupu saya] yang berkahwin tahun lepas.

Ni si kecil Ina. comel! :)


Mabrouk 'Alaikum :)

++ Abang Ajib,nanti Syila balik Malaysia,perkenalkan kakak ni dekat Syila ye.hehe

++ Abang Ajib ni anak kepada sepupu saya. Baru berkahwin pada hari Sabtu yang lepas [19 Disember 2009]. Selamat Pengantin Baru.Moga peroleh keberkatanNya

++ Anak Pak Ngah saya, dua-dua guna tema hijau.wah3~ keluarga hijau ni.
[Adakah saya perlu memilih tema hijau untuk masa hadapan? :P]

++ Kenapa ye ramai yang memilih tema hijau? hmm~

20 December 2009

Cemerlang!

3 Respon

Sikap orang cemerlang:


Niat yang betul
Ada wawasan dan matlamat
Berani dan sanggup berkorban
Sentiasa menambah ilmu
Perhatian terfokus
Daya tahan yang tinggi
Bersifat warak
Sabar
Mencontohi orang berjaya
Tekun dalam membina kerjaya
Manfaatkan masa muda
Amanah dan jujur
Bekerja secara berpasukan
Sentiasa muhasabah diri

* Syukran Ya Mu'allimah! Ana Uhibbuki Fillah. Wahasytinii awii <3 <3
* Tahniah Radin! cita-cita tercapai! janji akan dilaksanakan,InsyaAllah :)
* Jom sama-sama menjadi orang cemerlang dunia AKHIRAT! :D


08 December 2009

Tahniah!

2 Respon

Tahniah dan Takziah kepada AJKT baru yang telah diumumkan nama mereka semalam. Ramai yang menanti-nanti keputusan pilihan raya keluar. Ada yang tunggu tepat jam 2100.tapi tak muncul-muncul pun.Kata mereka [AJK JPP], ada mesyuarat. takpe lah,dimaafkan :D


Dari Gen 7 sendiri,ada 7 orang yang menjadi AJKT PERUBATAN! 4 daripadanya adalah auto-AJKT dan 3 muka baru

Mereka adalah:

Siti Nur Redzuani Shafii
Sabihah Inche Ibrahim
Muhd Hazwan Rusli

Radin Rahmah Radin Monawir
Aimi Athirah Azmi Murad
Ahmad Ibrahim Yahaya
Mohd Khairul imdad Muhammad Yusuff

Selamat menjalankan tugas ye kalian! :D

haha..skema gile ayat-ayat atas ni~

sebenarnya nak ucapkan 'TAHNIAH' kat Radin sebab 3 orang anak buah dia dari Jabatan Perhubungan Awam BPP ditarik jadi EXCO PERUBATAN. Sila cari orang baru ye :P *evil laugh*

haaa..sapa suro hang lobi anak buah sendiri? :P

ni entry nak kenakan roommate sendiri ni.Radin ni bercita-cita untuk pegang jawatan Timbalan Bendahari untuk sesi depan.

Adakah hasrat beliau ini akan tercapai?

kita nantikan keputusan mesyuarat AJKT nanti ye.

p/s: Radin,doa la banyak2 ye kalau nak pegang Timbalan Bendahari dan kalau kamu nak merasa kita belanja makan! hehe :D

++ ok,mid year exam diawalkan.haih~ cuak3!

05 December 2009

Tundukkan HATI

1 Respon


Jom renung sebuah kisah benar ini ^_^


Ada seorang lelaki yang jatuh hati kepada seorang wanita.ketika wanita itu keluar untuk suatu keperluannya maka pergilah lelaki itu bersamanya.Sesampainya di kampung yang sunyi ketika orang-orang kampung telah tidur, maka lelaki itu menyampaikan maksud hatinya. Si wanita itupun menyahut,
"Lihat,apakah orang-orang telah tidur semuanya?"

Dengan demikian,lelaki itu mengira bahawa maksud hatinya hendak dikabulkan. Dia mengelilingi kawasan itu dan melihat-lihat sejenak.Setelah jelas semua orang telah tidur, segera dia menghampiri wanita itu seraya berkata, "Benar,semua orang telah tidur."

Lalu wanita itu bertanya, "Bagaimanakah pendapatmu dengan Allah? Apakah saat ini, Dia juga tidur?"

Lelaki itu menjawab,
"Sesungguhnya Allah tidak pernah tidur."

Wanita itu lalu berkata,
" Sesungguhnya Zat yang tidak pernah tidur akan melihat kita meskipun manusia sedang tidu lelap dan tidak melihat kita.Oleh kerananya,Dia lebih berhak kita takuti."

Dengan segera lelaki itu meninggalkan perempuan tersebut kerana takutkan Allah. Dia segera pulang ke rumahnya dan bertaubat.

Setelah dia meninggal dunia, ada seseorang bermimpi bertemu dengannya. Lalu ditanya, :
"Apakah yang dilakukan Allah kepadamu?" Lelaki itu menjawab, "Allah telah mengampuniku kerana ketakutanku dan meninggalkan dosaku."

-dipetik daripada Kitab Mukasyafah al-Qulub,karangan Imam al-Ghazali,muka surat 7-


++ Tundukkan dan ikhlaskan hati dalam setiap aktiviti perhambaan kita kepada Allah SWT :)

29 November 2009

:D

2 Respon
Noy dan kawannya

^_^

~Tata~

*haha,entry tk bermanfaat.abaikan.gambar takde kaitan :)
* nak berjalan-jalan ni! yeay3! :D

26 November 2009

Eid Mubarak

2 Respon
Di Malaysia sudah Maghrib dan takbir sudah pun dilaungkan. 10 Zulhijjah menjelma lagi :)

Ini sudah masuk kali ke-3 beraya di Mesir.Meriah! cukup meriah.beraya bersama-sama sahabat di sini,dengan komuniti rakyat Malaysia yang ramai,membuatkan saya lupa akan 'kegembiraan' beraya di Malaysia itu.bukan bermakna saya melupakan keluarga,sanak saudara..Tapi peluang di sini,melihat budaya arab yang begitu meraikan Aidil Adha ini,memberikan pengalaman yang cukup bermakna!

Selepas Isyak nanti,akan diadakan majlis takbir dan pengisian. Jom datang!
Sayukah? huhu~

Eid Mubarak
Kullu sanah wentu toyyibin :)


++ Esok ada kerja melapah[ikhwah] dan menghiris daging[akhawat].selamat bekerja semua!
++ saya nak serbu rumah mereka-mereka yang buat makanan sedap-sedap :P

22 November 2009

Ragam Manusia

3 Respon


191109


[1430]


sudah kelewatan.huda dah tunggu di bawah rumah.janji pukul 1415.maaf ye huda.

menahan teksi.

dapatlah seorang pakcik yg terlebih ramah.baguslah,boleh tambah vocab arab [konon].huda je la yang sembang.saya dan radin buat hal masing-masing.destinasi yang dituju adalah Dewan Malaysia Abbasiyyah Kaherah [DMAK] kerana ada perjumpaan dengan AJK Jabatan Perhubungan Awam BPP.

Ketika di Tahrir,jalan raya sesak.kereta bergerak perlahan-lahan.Tiba-tiba..

"Baaamm!!"

tersentak kami dalam teksi tu.kereta belakang langgar.

eksyen pemandu kereta tersebut.dari segi penampilan,macam orang kaya.[memang kot].kereta lawa.lampu teksi tu pecah kot.dari yang kami dengar,mereka gaduh-gaduh dan pemandu eksyen tu hanya nak bayar 10LE.what the~

macam mengganggu lalu lintas pula.so,mereka bawa kereta ke tepi jalan.sambung gadoh.saya biarkan saja.melayan novel sejarah Salahuddin Al-Ayyubi lagi bagus.akhirnya selesai.pakcik tu kewl je masuk teksi.

Alhamdulillah,sampai DMAK,pakcik tu tak mintak cas lebih.selalu kalau jadi macam tu,angin diorang tak baik,macam-macam boleh jadi

Alhamdulillah,segalanya berjalan lancar.Terima kasih Dahlia,Shahira,Hani,Huda,Radin.sempat habis sebelum maghrib :)

[1730]

Ambil teksi ke Rab'ah.saya bersama Huda ketika itu.ada kelas Tajwid bersama Ustazah Iffat.kelas habis pukul 8 malam.masing-masing punya perancangan sendiri selepas itu.saya dan beberapa sahabat lain ke Sayyeda Zainab menaiki metro.sampai di satu stesen ni [tak ingat stesen apa], semua lelaki diarahkan keluar dari gerabak Sayyidat.huh.betul jugak tindakan tu.jam belum menunjukkan 9 malam.mana boleh campur lagi.huru-hara juga masa tu

"Ya Ustaz,itla' barrah!" arah polis-polis di situ.

kami sedikit cuak dengan keadaan sebegitu.takut jadi apa-apa

akhirnya selamat sampai di Sayyeda Zainab.mata dah mengantuk sangat-sangat.zzz..


201109

[0730]

ke kelas arab.lambat sebenarnya.hehe.buat hal pulak,tak bawak buku.sapa la manusia tu.

"ana asifah ya Ustaz"

Ustaz bawak kamus Arab-BM! ustaz sangat semangat nak belajar bahasa melayu :)

[0945]

ambil teksi,terus ke DMAK.ada penamaan calon.saya telah tunaikan tanggungjawab sebagai ahli PERUBATAN.antara yang terakhir juga kami ni.tinggal berapa borang je.huhu


211109


[0550]

bergegas mencari teksi menuju ke Rab'ah.ada kelas Quran pada jam 6.nasib baik jalan kosong.journey 45 minit jadi 10 minit.best~

Ya Allah,berkati hidup kami.permulaan hari yang moga-moga punya Rahmat :)


221109


[0800]

ke Mugamma' [tempat buat visa].seperti biasa,ada juga masalah.masalah tarikh yang tak tertulis bawah tandatangan kerani universiti.huh!

pergi U,mintak tarikh,pergi Mugamma' balik,setel

'terima kasih makcik'

[haha,malas nak cerita apa yang jadi.rumit.sabar ye]

[0940]

ada kelas Pharmacology pada jam 10.sepatutnya 2 jam jadi sejam.syukur :)

balik rumah.zzzz :P


p/s: sabar ye bila diuji dengan ujian yang kecil.senyum! :)

16 November 2009

Senior SMKASAS

6 Respon
Saya membuka facebook kawan saya [tak ingat page siapa], terlihat pada friend list, ada nama Tajrie.Oh, dia senior saya. Ketua Umum ketika saya tingkatan 1 di SMKA Sultan Azlan Shah.ada yang panggil abangKU.haha.dah kahwin dah dia. :P

ok,jom kita belek-belek lagi.

cari kat friend list abg Tajrie pula.jumpa Kak Husna Kamarul Bahrin! Timbalan BADRI [Badan Dakwah dan Rohani] semasa saya tingkatan satu juga.wah,excited saya!

jom cari lagi..

jumpa Kak Solehah,Kak Solehani,Kak Dyana Mastor,Kak Erma, Kak Shahaliza.yang paling mengujakan, saya jumpa facebook Kak Ija [Noriza Ariffin]! saya sangat-sangat lama tak berhubung dengan dia.Kangen bangat sama dia! Dia kakak naqibah dorm Juwairiyah.dorm semasa saya tingkatan satu.Tapi malangnya Kak Ija tak approve lagi saya :(

Kak Ija,approve Syila ye.nak sembang-sembang dengan akak.

Seorang lagi yang saya nak cari ialah Kak Siti Arfah.Naqibah dorm saya juga.apakah khabarmu wahai Kak Siti yang comel? :(

* siapa-siapa yang ada contact Kak Siti,beritahu saya ye :D

balik dari kelas tadi,terus mengadap laptop.saya sekarang tengah cari senior SMKASAS saya.kenapa ye saya begitu bersemangat cari mereka?

--> mereka lah yang banyak memberi tunjuk ajar saya semasa saya tingkatan satu.walaupun dimarahi [biasa lah kena 'basuh' masa form 1 tu], tapi memang betul pun apa yang mereka marahkan.benda betul kan?

'melentur buluh,biarlah dari rebungnya'

betul.dari tingkatan satu ni lah kalau nak bentuk manusia.masa sekolah rendah,banyak main-main.so,nak jadi manusia betul-betul manusia tu,memang kena bentuk betul-betul lah.di situlah tahu apa itu mathurat, hafal surah-surah, disiplin.teringat zaman kanak-kanak dulu.puterinya,muka baik-baik je,comel semua.putera pula, kudus juga muka.masuk-masuk sekolah,dapat tarbiah dari abang dan kakak.semuanya ikut kata.tapi bila makin besar,makin tunjuk belang pula masing-masing.

Sungguh,mereka sangat berjasa.sayang mereka! rindu~

Takziah buat Kak Shahaliza[Timbalan BADRI semasa saya form 2] atas kehilangan suami pada 21 Oktober 2009 yang lepas.saya baru tahu dia dah berkahwin dan sudah ada 2 orang anak.dia baru approve saya tadi.baru tahu semuanya.minta maaf ye akak.Kak Liza memang seorang yang tabah.dari zaman sekolah lagi,macam-macam menimpa dia.Dia kuat amat!

++ current mood: bercampur baur
++ saya sudah ada orang yang nak tolong deklamasi entry lepas.kan Nunu kan? :P
++ Alhamdulillah.Pharmacology test dah lepas tadi *-*
++ banyak perancangan dalam kepala otak ni.tapi memang kena mintak bimbingan dari senior saya yang saya sebut ni sebab mereka yang 'membesarkan' kami setahun. :)



15 November 2009

Untuk Kau

4 Respon
-tulisan dalam gambar tiada kena mengena dengan entry ini-

kau,
jangan bersedih ya
kutahu ia sangat pahit untuk ditelan

berlikunya jalan kau
banyak onak duri sepanjang perjalanan itu
aku tak setabah kau untuk harungi liku-liku
kerna kupasti, aku akan menangis walau terkena sedikit tusukan duri itu

kau kuat
kau cekal
kau tak mudah berputus asa

aku yang tahu cabaran yang kau hadapi ini pun
sudah tercalar dan tersentuh hati
inikan pula kau yang hadapinya sendirian

sungguh,
aku kagum dengan kau

ya,aku kagum
aku mahu ambil secebis kekuatan dari kau
boleh?

biar mereka mencemuh
biar mereka memandang sinis
biar mereka menghina kau
kau malu
aku tahu

usah runsing
aku tidak mahu jadi seperti mereka
aku tidak akan berubah fikiran
aku akan tetap memaut kau
agar kau tidak jatuh lagi

kau
aku menangis
kalau tidak pada zahirnya,tapi pada batinnya aku menangis
aku sedih
aku tak mampu bantu kau sehabis baik
aku tahu kau hanya berpura-pura di hadapanku
itu bukan dirimu yang sebenarnya pada kala ini
tapi aku tahu kepura-puraan ini adalah kau yang dulu
aku mahu kau jadi kau yang dulu
biarpun ia suatu usaha
biarpun ia hanya kepura-puraan
aku tak kisah
daripada kau terus bermuram durja

kau,
maafkan aku
kerna aku mungkin terlepas pandang dari masalah yang satu ini
aku tahu aku gagal menjadi seorang yang peka dengan keadaan sekeliling

aku biarkan kau 'berdiam diri' untuk seketika
ya,aku redha
kerna kutahu apa yang kau inginkan dari 'larinya' kau dari aku dan orang sekeliling
aku doakan kau
moga semua diberkati dan dipermudahkan :)



++ buat sahabat-sahabat tahun 3, 3alaikum bittaufiq wannajah untuk Pharmacology test :)
++ jazair menang ke semalam? jiran sekeliling sangat bising bersorak masuk goal. semalam pakcik kedai suruh saya dan Fathiyyah ikut dia bersorak 'Ya Rabb,lilmisr binnasr'

10 November 2009

Sendiri Menyepi

4 Respon
Sendiri Menyepi

Sendiri Menyepi..

Tenggelam dalam renungan

Ada apa aku seakan kujauh dari ketenangan

perlahan kucari, mengapa diriku hampa…

mungkin ada salah, mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi…

Oh Tuhan aku merasa

sendiri menyepi

ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

benderang di hidupku..

Perlahan kucari, mengapa diriku hampa

mungkin ada salah mungkin ku tersesat,

mungkin dan mungkin lagi

Oh Tuhan aku merasa..

sendiri menyepi…

Ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini

resah tak bertepi

kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

Oh Tuhan aku merasa……

sendiri….aku merasa sendiri..

sampai kapan begini

resah tiada bertepi…Ooohh..

Kuingin cahyaMu

benderang di hidupku..

-EdCoustic-

++ hmm...
++ rasa macam nak bersiar-siar tepi sungai Nil.mencari-cari insan yang sudi menemani sy :)

26 October 2009

Surprise :)

6 Respon
Pagi tadi ada kelas praktikal Pharmacology pada jam 8.semuanya kelam kabut. :D pagi tadi elektrik takde,so semua kerja tak dapat buat,so tido lagi best.haha

Semalam ada surprise party untuk saya yang housemates saya dah rancang.teliti juga plan diorang tu.sampai tak dapat nak hidu sikit-sikit pun.sampai ada manusia yang merajuk lari rumah orang sebab takde sapa yang celebrate besday dia. :P

Semalam saya ke Rab'ah.ada kelas Quran bersama Ustazah Iffat.seperti biasa,hari Ahad 4.30ptg sampai 6.30 ptg.

Dalam pukul 6.25 ptg,saya mendapat panggilan dari Cik Radin.tapi saya silent kerana masih mengaji dengan ustazah.satu lagi yang saya pelik,kenapa lah si Zack [Mahfuzah] sibuk-sibuk jawab telefon dalam pukul 6.15 ptg tu.2 kali pulak tu.

"Mungkin dia ada hal selepas kelas Quran ni kot" kata saya dalam hati

takpelah kalau camtu.biarkan je.saya teruskan bacaan saya bersama ustazah.Selepas selesai Izzati baca,kelas kami ditangguhkan dengan tasbih kaffarah dan surah Al-Asr.cuba menelefon semula Cik Radin.

"Syila,dah habis kelas ke?kat mana tu?dah keluar dari rumah ustazah ke?" tanya Radin

"Aah,baru je habis ni.tak keluar lagi.diorang tengah sembang dengan Husna dan Wae.kenapa?" jawab saya

"Nanti Syila tunggu kat Masjid Rab'ah tu" pinta Radin

"Huh?nak buat apa?" saya kehairanan

"Kitorang nak jemput Syila.hehe"

"Huh?Kitorang?apesal ni?" haha..time ni macam-macam dah terlintas dalam kepala otak saya.

"Yela3..nanti kite tunggu depan Masjid Rab'ah tu" saya menurut perintah Radin

Lepas tu,saya terus cakap hal ni kepada Zack.Dia pun buat muka blurr.hoho.pandai hang berlakon naa~ takpa3.nanti kite balas.

Sebelum masuk lif,Zack kata "ala,ta surprise dah la.Radin dah bagitau.tadi Aimi ngan Aisyah dah call suruh buat itu ini.baru nak lambat-lambat sikit keluar dari rumah ustazah"

haha.gelak-gelak lah kami semalam.

Di masjid Rab'ah, tiba-tiba Aimi dan Fathy muncul dari belakang.terkejut! errr..masa ini ada adegan nangis-nangis terharu sikit. :P

Ok,mereka membawa saya naik tremco ke Awwal Abbas [Pizza King tempat destinasi].Radin dan Aisyah menunggu kami di stesen minyak di sana.

Sungguh saya segan!Huda ceritakan pada housemates saya! adoii..Maaf ye,saya MANJA.haha.tak celebrate pun sedih3.eh,sebenarnya sedih sebab hari lahir kita semua sibuk.rumah kosong masa 24 Oktober 2009 itu.huish~ sedih betul.dengan takde sapa yang wish.cuma Fathy je sebab ada Huda dan Cama di rumah masa malam tu.

Saya sayang kat ahli beit saya! Rancangan mereka untuk 'melukakan' hati saya berjaya sudah! namun begitu,ada yang susah hati melihat saya sedih-sedih.si dia itu juga 'depress' pabila melihat saya bermasam muka dan 'depress'.terima kasih lah.kudusnya hati kamu. :P

terima kasih Radin,Fathy,Aisyah dan Aimi! :)


24 October 2009

Selamat Hari Lahir

8 Respon

Ainul Arina Mardhiah [20]


Fairuz Aimi [20]

Noor Asyila [20]


Raihaana Rushami [18]

Selamat Hari Lahir!!

24 Oktober 2009

Moga kita menjadi insan yang lebih baik


Terima kasih mak,abah sebab sentiasa bersabar melayan karenah anakmu ini

Terima kasih kepada yang mendoakan saya

Terima kasih kerana masih mengingati saya

Moga-moga saya,Raihana,Ainul dan Fairuz Aimi sentiasa najah dalam hidup dunia akhirat
sentiasa mencuba menjadi yang terbaik buat diri
serta memberi sumbangan kepada Islam dan bangsa
Doakan kami!!

++ terima kasih hadiah [pendrive 4GB, handbag,mug macho, alat tulis,keychain]
++ terima kasih sms yang dikirim
++ terima kasih atas ucapan 'selamat hari lahir' , 'sanah helwah' dan ' hepi besday'
++ terima kasih kepada ahli rumah Hasanah dan Natasha yang secara tak langsung memberi ruang dan peluang untuk saya mengisi perut pada hari lahir ini :P

ni hadiah dari orang JAUH untuk saya

http://www.123greetings.com/send/view/10024009703811306246


21 October 2009

Nostalgia Syawal

8 Respon


Nostalgia 1:


Masa tu masih kanak-kanak lagi.adik saya yang Adzmin tu pun masih kecil.tak masuk sekolah rendah lagi rasanya.tak ingat bila.Keluarga saya dan Keluarga Paksu saya beraya di Alor Star.Seperti kebiasaan,kami akan berkonvoi berjalan raya.Orang-orang tua bergosip di dalam rumah.Kami yang kecil-kecil ini [saya,Tarmizi(sepupu),Adzmin dan Atiqah(sepupu)] bermain-main di luar.rumah di tengah-tengah sawah padi.kebetulan pula masa itu hujan.makanya,lecak la tanah di luar rumah Mak Lang saya itu.ada satu 'lubuk' di hadapan rumah mak lang saya,kami bermain-main di tepi itu dan tiba-tiba Adzmin tergelincir ke dalamnya.Memang kelam kabut lah masa itu.Cepat-cepat kami mencari kayu untuk adik saya tu paut.hampir separuh badan juga la tenggelam.Memang rasa antara boleh diselamatkan atau pun tidak.Sadis betul! Alhamdulillah,semuanya selesai.kayu cepat dipaut.Semua menarik nafas lega.Memang semua dah serik dah nak main kat situ!

p/s: mizi,ko ingat lagi tak peristiwa ni?


Nostalgia 2:


Semasa saya kecil juga.Zaman tadika-tadika mungkin.Peristiwa malam raya.

Pelita elok dipasang di tepi-tepi jalan.seronok! Zaman kanak-kanak yang sangat teruja untuk berkejar-kejaran,bermain bunga api,mercun.[nama je paksu tu polis,mercun dan bunga api layaaann je..anak polis 2x5]haha

Di tengah kesyokan bermain bunga api,tiba-tiba saya rasa ada benda yang meyelinap masuk kat selipar saya.maksudnya kaki saya berada atas bendalah tu la.sambil memercik-mercik.MERCUN!! menjerit tak ingat apa dah masa tu.bertuah sungguh budak-budak yang main mercun tu.sepupu saya yang main.BULAT,nama panggilan.dah kahwin pun sekarang ni.naya ja dia kena marah dengan abah saya,pak2 menakan.kaki saya dah lebam-lebam dah akibat terkena mercun tu.meletup kat kaki saya juga.haih~ memang sakit tak terhingga.menangis teresak-esak itu benda wajib la bila dah jadi macam tu.

Tapi bila ingat balik peristiwa tu,macam best pulak.kelakar pun ada.

Pengajaran dari cerita ini adalah jangan main mercun! kalau nak main,pastikan kat depan tu tiada manusia.aniaya orang je.huhu


Nostalgia 3:


Yang ini berlaku pada raya ketiga baru-baru ini.macam cerita 'I know what U did Last Raya' pula.

Alkisahnya,keluarga saya dan keluarga Pak Ngah saya bersama-sama ke rumah Mak Long saya di Bukit Gantang.Selepas makan tengahari,saya,Ikin dan Ina[sepupu saya] ke sungai sambil memakai baju raya.Kak Long,Ajim,Ina[adik saya] serta Ikhwan ke sungai terlebih dahulu.kami bertiga berniat untuk mengambil wudhu' untuk solat zohor.Air sungai makin cetek.dah tak best dah.pada hari itu,kami membuat sesuatu yang tak pernah dibuat sebelum ni.meng'explore' sungai itu sampai ke belakang.dulu takut,sebab dalam serta dengar cerita-cerita ada ular la apa la [biasa la,kecik-kecik dulu mudah sangat percaya orang cakap]. usha-usha kat dalam sungai tu,ada udang sikit,ikan sikit.tapi tak tangkap pon.sebab tak bawak sauh.hee~

Ok,sedang kami bersiap-siap hendak berwuduk,tiba-tiba ternampak lah seekor kambing putih di atas tebing tinggi sungai itu.macam kelam-kabut je kambing tu.Dengan tidak semena-mena,kambing itu pun melompat lah ke dalam sungai.Hilang punca atau pun dia tengah sawan lompat dari tempat tinggi.haa..dia melompat ke atas badan dan kepala Ikin!! warghhh!!sakitnya..tertiarap si Ikin itu ke dalam air sungai.Maka,basah kuyup la dia bersama baju rayanya itu.Kambing putih yang gemuk lagi bertanduk itu berlari ke arah saya dan Ina pula.Menjerit-jerit lah kami.Orang di depan tu[Ajim,Kak Long,Ikhwan dan Ina] dengar lah jeritan kami.tapi takde apa-apa pun.jauh kami berjalan masuk ke dalam sungai itu.Tak lama kemudian,kambing itu pun muncul di hadapan mereka dan berlakulah adegan lari-lari ke tebing atas.Cuma Ajim yang tunggu kami.

Kelakar-kelakar juga.cuma kami je yang tahu perasaan cemas masa itu.haha

Memang kenangan yang tak boleh dilupakan.Naik rumah,semua kecoh pasal kambing itu.Ikin jadi bahan.kasihan.nasib baik tk jadi apa-apa yang teruk.Saya tak dapat bayangkan kalau kambing tu lompat ke atas saya.masuk hospital dan tak balik-balik Mesir lagi kot.huhu~

Wahai Encik Kambing,kalau nak lompat,lompat la kat tempat lain.takkan ko terkejut kot tengok 3 orang anak dara kat tengah-tengah sungai tu kot.haih~

p/s: eh kambing,ko jantan ye? 0_o

++ sori ye lambat cerita pasal raya ni.dah habis dah pun syawal..